Haegens Media produceerde voor Statiegeld Nederland een TikTok-video waarin Dylan in eenstatiegeldautomaat wordt gezogen en […]
Het is dinsdagmiddag half 3 en de school is uit. Sommige kinderen worden van school opgehaald, maar een groot gedeelte van de kinderen gaat zelf op pad om naar huis te gaan. Rondom dit tijdstip houden de vrachtwagenchauffeurs hun hart vast. Twee kinderen naderen een vrachtwagen van achter en passeren deze aan de linkerkant. De kinderen weten niet dat ze zich in de dode hoek van de vrachtwagen bevinden, wat levensgevaarlijk kan zijn. Ineens ziet de vrachtwagenchauffeur de kinderen aan de zijkant voorbij schieten. Hij kan nog net op tijd op de rem, waardoor de kinderen er zonder kleerscheuren vanaf komen. Veel kinderen weten niet wat ze moeten doen wanneer zij zich in het verkeer in de buurt van een vrachtwagen begeven. In de dode hoek ziet de chauffeur niet wat er gebeurt. Vaak lopen deze gevaarlijke situaties met een sisser af, maar helaas vallen er toch nog steeds slachtoffers die voorkomen hadden kunnen worden.
Hoe dit voorkomen kan worden? Pak het probleem bij de wortels aan door kinderen op jonge leeftijd te informeren over de gevaren van een dode hoek van een vrachtwagen. Met deze insteek is de campagne Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek opgezet.. De Veilig op Weg vrachtwagen reist door het hele land om kinderen uit groep 7 en 8 te informeren over de gevaren van de dode hoek van een vrachtwagen en wat ze moeten doen als ze zich in de buurt van een vrachtwagen begeven. Om deze gevaren nog meer onder de aandacht te brengen bij de doelgroep is Haegens Media een samenwerking aangegaan met Transport Logistiek Nederland voor de campagne: Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek. Zo is Dylan het nieuwe gezicht van de bewustwordingscampagne en hebben wij een video geproduceerd waarin de vuistregels van de dode hoek centraal staan. In deze video leven Dylan en Rick een dag als vrachtwagenchauffeur en ervaren ze zelf hoe lastig het is om als bestuurder een dode hoek te hebben.
Voor ons was het al snel duidelijk dat wij wilden bijdragen aan deze campagne op het moment dat wij met Veilig op Weg in contact kwamen. Onze doelgroep sluit precies aan op de doelgroep van de campagne. Het feit dat wij kunnen bijdragen aan het informeren over de dode hoek - wat misschien wel slachtoffers kan besparen - is wat ons betreft heel waardevol.