Haegens Media produceerde voor Statiegeld Nederland een TikTok-video waarin Dylan in eenstatiegeldautomaat wordt gezogen en […]
De langdurige lockdown tijdens de corona pandemie heeft ervoor gezorgd dat de druk op de mentale gezondheid van jongeren en kinderen is toegenomen, hiervoor waarschuwen partijen zoals Save the Children. Zij hebben een rapport geschreven waarin ze aan het licht brengen dat het langdurig opgesloten zitten voor veel kinderen een groter risico creëert voor emotionele schade, eenzaamheid en misbruik. Uit dit rapport blijkt dat kinderen wereldwijd gemiddeld zes maanden binnen zijn gebleven tijdens de coronacrisis.
Dit probleem werd dit jaar ook herkend door stichting Kinderpostzegels. Het thema van de Kinderpostzegelactie 2021 was ‘Geef meer kracht’. Het doel van dit thema was om de gevolgen van corona voor ieder kind te beperken. Net als afgelopen jaren hebben wij ook dit jaar weer samen mogen werken met Kinderpostzegels om een te gekke actie voor de kinderen op te zetten. Zo hebben wij onder meer video’s geproduceerd, een reeks aan online minigames ontworpen en een livestream opgezet voor de deelnemende scholen, waar meer dan 40.000(!!) kinderen naar hebben gekeken.
Wij hopen ook dat wij met dit project een steentje kunnen bijdragen aan het mentale welzijn van kinderen tijdens en na de coronacrisis.