Onze bioscoopfilm 'Superkrachten voor je Hoofd' verovert nu ook het witte doek in Duitsland. Nadat […]
Recentelijk heeft YouTube een nieuwe tool geïntroduceerd die het maken van thumbnails nog
interessanter maakt: Test & Compare, ook wel bekend als 'AB-Testen'. Met deze tool kan een
creator tot wel drie verschillende thumbnails uploaden. YouTube toont deze thumbnails dan
even vaak aan ons publiek om te testen op welke thumbnail het meest wordt geklikt en bij welke
thumbnail de kijktijd het hoogst is.
Yarnick: "De afgelopen weken heb ik samen met Tim onderzocht welke trends er momenteel
spelen op YouTube, en welke thumbnails in het verleden goed hebben gescoord op onze
kanalen. Deze informatie geven we door aan onze thumbnail-ontwerpers. We hebben al meer
dan honderd oude video's voorzien van nieuwe, geüpdatete thumbnails die beter passen bij het
huidige kijkgedrag."
Geen tekst of juist veel tekst? Felle kleuren of wat subtieler? Dit onderzoek is momenteel nog in
volle gang. We kijken er erg naar uit om dit de komende maanden verder te testen!